Aby utworzyć nowy projekt wybierasz przycisk na belce pod menu:
Następnie w prawym górnym rogu panelu "Teczka projektów" klikasz w ikonę zaznaczoną białą strzałą niżej:
a potem uzupełniasz informacje o projekcie...
Opis pól zaznaczony "pogrubieniem" jest obowiązkowy, pozostałe informacje są opcjonalne.
Informacje o aktywnym projekcie znajdziesz zawsze pod menu w belce.
Aby dokonać zmiany projektu należy w belce pod menu wcisnąć przycisk
Następnie z listy projektów w zakładce "TECZKA PROJEKTÓW" aktywujesz wybierając przycisk wskazany strzałą czerwoną.
Po koliknięciu w przycisk - wiersz projektu podświetli się na pomarańczowo - sygnalizując, że otwarto tę teczkę projektu do którego teraz bedą zapisywane obliczenia.
Przy tworzeniu nowego projektu podajesz podstawowe informacje nt odcinka.
W tej części podajemy parametry jezdni:
zaś tutaj podajemy parametry przejścia dla pieszych.
Jeśli przejście dla pieszych będzie prowadzone przez wyspę dzielącą (może być nią azyl lub pas zieleni) nalezy to uwzglednić w obliczeniach.
Możemy także ustalić czy przejście dla pieszych może odbywać się etapowo tj. dochodzi do wyspy i tam może oczekiwać na nowy sygnał zielony.
Takie rozwiązanie jest możliwe, co wpływa poprawnie na przepustowość odcinka drogi skracając długość cyklu. Niestety to powoduje także negatywne oddziaływanie na pieszego - musi przekraczać jezdnię "na raty". W takim przypadku w strefie wyspy dzielącej musi być odpowiednia przestrzeń na oczekiwanie pieszego na sygnał zielony.
Podstawą przyjęcia cyklu sygnalizacji jest ustalenie minimalnych czasów międzyzielonych dla strumieni kolizyjnych.
Czas międzyzielony – czas między chwilami zakończenia i rozpoczęcia sygnałów zielonych dla dwóch wzajemnie kolizyjnych strumieni ruchu, z których pierwszy jest strumieniem ewakuującym się, a drugi wjeżdżającym lub wkraczającym
W oknie wynikowym widzimy tabele z wyliczeniami cząstkowymi i na tej podstawie wyznaczamy macierz czasów międzyzielonych.
Po wyliczeniu czasów międzyzielonych można wyznaczyć macierz czasów międzyzielonych.
Długość przejścia dla pieszych wraz z ew. wyspą dzielącą wpływają na wyznaczenie minimalnej długości sygnału zielonego dla pieszych.
Po wprowadzeniu danych wyjściowych w oknie Wyniki możemy zobaczyć informacje nt wyliczonego programu sygnalizacji świetlnej jak i zweryfikować miary ruchu panujące na wybranym odcinku. Poniżej zaznaczono je w oknie wynikowym.
Jak widać wyżej w wyniku obliczeń dostajemy paski barwne sygnalizacji świetlnej.
Jeśli chcemy dokonać zmian długości sygnałów zielonych to możemy wpisać dowolne długości w wierszu na szaro.
Możesz w tabelach poniżej sprawdzić jakie będą panować warunki ruchowe.
Program sygnalizacji pokazany w tabelach wychodzi z długości cyklu sygnalziacyjnego zaś sygnały zielone rozdzielone są proporcjonalnie do stopnia nasycenia.
W każdym momencie wyniki obliczeń możesz zapisać do pliku PDF stanowiącego załącznik do projektu.