Aby utworzyć nowy projekt wybierasz przycisk na belce pod menu:
Następnie w prawym górnym rogu panelu "Teczka projektów" klikasz w ikonę zaznaczoną białą strzałą niżej:
a potem uzupełniasz informacje o projekcie...
Opis pól zaznaczony "pogrubieniem" jest obowiązkowy, pozostałe informacje są opcjonalne.
Informacje o aktywnym projekcie znajdziesz zawsze pod menu w belce.
Aby dokonać zmiany projektu należy w belce pod menu wcisnąć przycisk
Następnie z listy projektów w zakładce "TECZKA PROJEKTÓW" aktywujesz wybierając przycisk wskazany strzałą czerwoną.
Po koliknięciu w przycisk - wiersz projektu podświetli się na pomarańczowo - sygnalizując, że otwarto tę teczkę projektu do którego teraz bedą zapisywane obliczenia.
Przy tworzeniu nowego projektu podajesz podstawowe informacje nt odcinka.
W tej części podajemy parametry jezdni:
zaś tutaj podajemy parametry przejazdu dla rowerów.
Jeśli przejazd dla rowerów będzie prowadzony przez wyspę dzielącą (może być nią azyl lub pas zieleni) nalezy to uwzglednić w obliczeniach.
Możemy także ustalić czy przejazd dla rowerów może odbywać się etapowo tj. dochodzi do wyspy i tam może oczekiwać na nowy sygnał zielony.
Takie rozwiązanie jest możliwe, co wpływa poprawnie na przepustowość odcinka drogi skracając długość cyklu. Niestety to powoduje także negatywne oddziaływanie na rowrzystę - musi przekraczać jezdnię "na raty". W takim przypadku w strefie wyspy dzielącej musi być odpowiednia przestrzeń na oczekiwanie rowerzysty na sygnał zielony. Zaleca się zastosowanie urządzeń do rowerów (pochwyty).
Podstawą przyjęcia cyklu sygnalizacji jest ustalenie minimalnych czasów międzyzielonych dla strumieni kolizyjnych.
Czas międzyzielony – czas między chwilami zakończenia i rozpoczęcia sygnałów zielonych dla dwóch wzajemnie kolizyjnych strumieni ruchu, z których pierwszy jest strumieniem ewakuującym się, a drugi wjeżdżającym lub wkraczającym
W oknie wynikowym widzimy tabele z wyliczeniami cząstkowymi i na tej podstawie wyznaczamy macierz czasów międzyzielonych.
Po wyliczeniu czasów międzyzielonych można wyznaczyć macierz czasów międzyzielonych.
Długość przejścia dla pieszych wraz z ew. wyspą dzielącą wpływają na wyznaczenie minimalnej długości sygnału zielonego dla pieszych.
Po wprowadzeniu danych wyjściowych w oknie Wyniki możemy zobaczyć informacje nt wyliczonego programu sygnalizacji świetlnej jak i zweryfikować miary ruchu panujące na wybranym odcinku. Poniżej zaznaczono je w oknie wynikowym.
Jak widać wyżej w wyniku obliczeń dostajemy paski barwne sygnalizacji świetlnej.
Jeśli chcemy dokonać zmian długości sygnałów zielonych to możemy wpisać dowolne długości w wierszu na szaro.
Możesz w tabelach poniżej sprawdzić jakie będą panować warunki ruchowe.
Program sygnalizacji pokazany w tabelach wychodzi z długości cyklu sygnalziacyjnego zaś sygnały zielone rozdzielone są proporcjonalnie do stopnia nasycenia.
W każdym momencie wyniki obliczeń możesz zapisać do pliku PDF stanowiącego załącznik do projektu.